Rozwiązanie problemu z wyszukiwaniem w Mail.app i Finderze

Paweł Nowak

Przez ostatnie kilkanaście dni miałem poważny problem z wyszukiwarką w programie pocztowym Mail oraz mniejsze problemy w Finderze podczas wyszukiwania plików. Zwłaszcza problem z pocztą stał się bardzo irytujący, ponieważ aby odnaleźć jakiś mail musiałem wpisać konkretne nadawcę albo temat wiadomości, a nie jak wcześniej tylko jedno słowo które padło w treści lub tytule.

spotlight-preferencje-systmowe

Rozwiązaniem okazało się odświeżenie indeksu Spotlight – systemowej wyszukiwarki w OS X. Aby to zrobić, należy wykonać te kilka prostych kroków:

  1. Uruchom Preferencje systemowe i wybierz pozycję Spotlight (zaznaczona na zdjęciu powyżej).
  2. Przełącz zakładki na górze okna na pozycję Prywatność
  3. Kliknij przycisk z ikoną plusa znajdujący się na dole okna.
  4. Otwórz listę na górze okna i wybierz na niej swój główny dysk twardy (zwykle Macintosh HD).zaznacz-glowny-dysk-twardy-osx
  5. Kiedy dysk pojawi się na liście wykluczonych miejsc przeszukiwania należy… go usunąć stamtąd! W tym celu zaznacz go jeden raz (podświetli się na niebiesko) i wybierz przycisk z minusem na dole okna.

To co się teraz stało, to najpierw wykluczyliśmy cały dysk twardy z indeksu wyszukiwania Spotlight, a następnie go dodaliśmy do indeksu ponownie. Dzięki tej operacji cały indeks Spotlight zostanie odtworzony i magicznie wyszukiwarka powróci do dawnej formy.

Uwaga: odtworzenie indeksu na moim niewielkim (128GB) dysku zajęło ok. 3 godzin. Aby zobaczyć progres kliknij ikonę Spotlight w prawym górnym narożniku ekranu.

ikona-spotlight-os-x

Komentarze ()